Co je to diskontní cena?

V řetězci Kaufland se začal používat pojem diskontní cena. Žluté lístečky, které jindy znamenají slevu vábí svou přítomností na výrobky, které ale nevypadají, že by byly zlevněné. Nejsou u nich žádná krásná procenta ani čísla se zápornou hodnotou. Kolik se tedy ušetří? Je zde nějaká sleva?

KauflandPojem diskontní cena označuje nejnižší možnou cenu u maloobchodních prodejců, kterou lze dosáhnout. Jinými slovy, pokud by jste prošli celé město, tak daný výrobek nebudou běžně mít nikde za nižší cenu. Slovíčko běžně je zde důležité, protože kterýkoliv prodejce může prodávat daný výrobek pod cenou v rámci nějaké slevové akce. Takže uvidíte li v řetězci Kaufland výrobek označený štítkem diskontní cena, znamená to, že nikde jinde jej nekoupíte levněji, pokud zrovna není na akci.  Jak bylo zmíněno týká se to jen maloobchodního prodeje. Výrobci nabízejí nižší ceny pro velkoodběratele.

Jaký to všechno tedy vlastně má pro spotřebitele význam? V podstatě nám Kaufland sděluje, že pokud si zboží označené diskontní cenou koupíme, tak rozhodně nepřijdeme o žádné peníze. Všude jinde (pokud by zboží nebylo v akci), bychom zaplatili minimálně stejně. Akce je tedy cílena na zákazníky, kteří mají poblíž větší množství nákupních řetězů a všude si koupí zrovna to nejvýhodnější.

Jen pro zajímavost pojem pochází z diskontní prodejny, což je forma maloobchodního obchodu, kde jsou sraženy náklady na minimum. Prodává se zde většinou velké množství druhů zboží, většinou nejlevnější v daném odvětví. Je to forma konkurence supermarketům. U nás je to například Lidl. Ten spadá pod Lidl & Schwarz-Gruppe, který vlastní i síť Kaufland.