Cashback portál je webová stránka, kde dostanete menší provizi pokud si něco přes ní koupíte. V podstatě se jedná o formu spolupráce mezi provozovatelem cashback portálu a prodejcem. Provozovatel cashback portálu dostane provizi za každý uskutečněný prodej, ovšem část provize vrátí uživateli. V podstatě by se dalo říct, že mu zlevní zboží ovšem místo například procentuální slevy mu peníze vyplatí.
Čím je cahback portál větší (má více zákazníků) tím si může vyjednat u prodejců lepší ceny, což se pak odrazí na odměnách, které vyplatí svým uživatelům. Cashback portály tam mezi sebou soutěží nejen o zákazníky, ale také o co možná nejlepší podmínky s prodejci.
Historie cachback portálů sahá do roku 1998, kdy v americe vznikl projekt Ebates. Funguje dodnes. Společně s FatWallet patří mezi největší v USA.
Aby cashback portály přilákali co možná nejvíce nových uživatelů a udrželi si stávající investují nemalé prostředky do propagačních akcí. Někdy je například určité zboží dotováno, jindy získáte menší dárek. Pro své uživatelé navíc často mívají vlastní aplikace do mobilních telefonů anebo rozšíření do prohlížečů, kdy uživatele rychle informují o akčních nabídkách.
Cashback portály však vydělávají i na reklamě a propagaci nových výrobků, které potřebují prodejci propagovat. O první místa a prémiové pozici bývá často velká poptávka, kterou řeší prodejem. Největší zahraniční cachback portály mají více jak milion zákazníků a obrat v desítkám milionů USD.
Cashback portály se tedy starají o přísun zákazníků do obchodů, zákazníci získají nějaké peníze zpět, popřípadě lepší nabídku a obchodníci nové zákazníky. Tato forma spolupráce je tedy často vítána, protože je výhodná pro všechny strany. Ovšem existují i kritici, kteří tvrdí, že bez cashback portálů, by mohl mít zákazník lepší ceny, protože by nemusel obchodník platit provize provozovatelům cashback portálů.